"כוכבים" חנות בגדי ילדים בכפר סבא

צילום: קרן בן-ציון

כפר סבא

חנות בגדי ילדים

תכנון ועיצוב

לפני
אחרי

בחורה צעירה עם חלום גדול להקים חנות משלה לבגדי ילדים. היא ידעה בדיוק מה היא רוצה אבל לא כיצד להוציא לפועל את כל הרעיונות שהתרוצצו לה בראש. בדיוק בשביל זה אני כאן. לתכנן ביחד להבין מה הצרכים תוך שילוב ההבנה העמוקה שלי בתחום השיווק והמכירות אל מול עולם עיצוב הפנים.

התחלנו מלתכנן אלו פונקציות צריכות להשתלב בחלל – תצוגה, פינת מדידה, מראה גדולה, אחסון לסחורה וחלון ראווה. האתגר היה לשלב את הכל מבלי לייצר חנות צפופה מדי. תכננתי עבורה בדיוק היכן ימוקם כל אלמנט בחלל – תוכניות העמדה, תוכניות נגרות, פריסת קירות ותוכניות צבע מעניינות. לאחר מכן ניגשנו לדיון לגבי הסטיילינג (Look&Feel) שנרצה לייצר בחנות בקרב קהל המטרה (הילדים והילדות) וההורים שלהם. עיצוב שייצר חוויה מזמינה, כייפית וקלילה.
פינת המדידה תחומה בוילון בלבד כך ניתן "להעלים" אותה כשאינה בשימוש (לעומת בניית תא מדידה מקירות גבס שגוזלים מהחלל באופן קבוע). שטח האחסון הוטמע בחללים נסתרים וכן מתחת למדפי התצוגה. חלון הראווה הוא חלק מהחנות ונבנה מחומרים קלילים (לוחות עץ שנצבעו בגווני הקירות) והוא תחום רק בצבעוניות שונה. דוכן הקופה הוכן בנגרות ייעודית מתאים בדיוק לצרכים שהעלתה הלקוחה.
הכוכבים מהלוגו של שם החנות הפכו לאלמנט קישוטי שהודבק על הקיר מאחורי הקופה.