דירת הסבתא שהתחדשה ברעננה

צילום: Meero צלמים

רעננה

דירת אחים

תכנון ועיצוב

לפני
אחרי

ההורים ירשו דירה מהסבתא והחליטו להעניקה לילדיהם למגורים משותפים. דירה ישנה בלב רעננה שמבנה החדרים בה, לא בהכרח מתאים לדייריו החדשים והצעירים.

כשקיבלתי את הפרוייקט לידי, ביקשו הלקוחות לשפץ ולחדש את הדירה בדיוק כפי שהיא. לאחר בחינת התוכניות הצעתי להם לחשוב מחוץ לקופסא וללכת על שינוי תכנוני שגם מעלה את ערך הדירה וגם יתאים יותר לשני הדיירים החדשים שלה. החלפנו בין המטבח לחדר שינה, בכך יצרנו חלל ציבורי מרווח מאוורר ומואר.
את שירותי האורחים הרחבנו לחדר רחצה מלא הכולל אמבטיה והוא בשימוש כפול – כניסה מהסלון לשימוש אורחים וכניסה מחדר שינה, כסוויטת הורים. כעת לכל אחד מהאחים יש יחידת מגורים נפרדת ומאפשר פרטיות מירבית.
יצרנו חלל ציבורי פתוח ורחב ידיים שמתצפת על עץ ירוק עז שעלעליו ממש "נכנסים" הביתה (הסיפורים אומרים שהוא זה שגרם לסבתא, לבחור את הדירה הזו דווקא).
המטבח, עתה, כחלק משמעותי מעיצוב הבית, בהיותו במרכז החלל הציבורי, נצבע בצבע כחול אמיץ, צעיר ולא שיגרתי. כמו כן, בוצעו בדירה חידוש תשתיות חשמל ומים, ריצוף מחדש וחידוש דלתות וחלונות קומפלט. הריצוף בכלל הדירה מאוד רגוע ומהווה בסיס לצבעוניות שעליו. בחדרי הרחצה הלכנו על ריצוף אפור כהה דמוי אבן שנותן אווירה קצת אחרת בשילוב עם אריחים מצויירים.