על צלע ההר בבית אורן

צילום: תמר אלמוג

בית אורן

משפחה

הום סטיילינג

תמונת לפני לפני
תכנון ועיצוב בית בבית אורן אחרי

את הזוג פגשתי כשנתיים אחרי שסיימו את תהליך בניית הבית. ועדיין הבית לא הרגיש להם בית. הם חיפשו יד מכוונת שתהפוך את הממלכה שלהם ליצירה ייחודית משלהם , למקום שירגש אותם ויהיה הבית עליו חלמו. שעיצוב הבית לא יפול מעיצוב הסביבה שהטבע יצר סביבם.

כשנכנסתי לבית ראיתי פוטנציאל עצום ולא ממומש. כל תוכנית ההעמדה של הסלון היתה הפוכה ובעצם גב הספה המרכזית בסלון היה מופנה אל דלת הכניסה. הפסנתר שיש לו ערך רגשי רב הונח על קיר נפרד ולא קיבל במה ראויה.
הדבר הראשון שעשיתי היה לשנות ו"לפתוח" את החלל הציבורי – סובבתי את כל כיוון הישיבה בסלון.

בשיתוף עם חברת "דולמן" יצרתי קו של פרטי נגרות ופרזול בעלי מכנה משותף עיצובי. אלמנט הקווים המקבילים חוזר על עצמו בכל אחד המפריטים שעיצבנו –קיר טלוויזיה (הכולל מזנון עץ גדול ואלמנט הפסים לגובה הקיר), קיר גב ספה (הכולל מקום של כבוד לפסנתר והרבה מידוף נוי וספרייה), מידוף המטבח ורהיט הכניסה לבית.

את הקו המודרני והקר שברנו באמצעות שילובי עץ וקש – כסאות האי, פינת האוכל והכסאות שלה, הרבה עציצים (אמיתיים, הלקוחות מוכנים רק לשים אמיתיים בבית!!!) וטקסטיל להפוך את החלל למזמין נעים ורך יותר.

בסלון מוקמה מערכת ישיבה מקטיפה ונבחרה פלטת צבעים לא שגרתית של סגול חציל, וורוד פודרה וכחול עמוק. בקיר מאחורי הספות קיימים 2 חלונות מאורכים והועמד הפסנתר. סביב כל האלמנטים ובהתאמה אליהם נתפרה ספריית ברזל משולבת עץ וכמובן אלמנט פסי הברזל שמלווה את כל הרהיטים. על הקיר שגובל במטבח תוכננה ספריית ברזל עדינה ואוורירית.

קיר הטלוויזיה כולל מזנון עץ אלון ואלמנט פסי הברזל לאורך כל הקיר מרצפה עד תקרה.

כל הויטרינות והחלונות הולבשו בוילונות רומאים רכים להכנסת אווירה רומנטית וביתית.

התלבטות רבה היתה סביב מה עושים עם הקיר המעוגל שליד פינת האוכל . בשל צורתו הייחודית היה ברור שלא ניתן לנצל את האזור לאחסון. תליית תמונות גם לא באה בחשבון ובסופו של דבר החלטנו גם בשל המרכזיות שלו לעשות בו משהו מיוחד ולהביא את האהבה הגדולה של בני הזוג ל…בננות.

לשמחתי, כמעצבת, אנו בתקופה שעלי בננות הפכו לאייטם עיצוב פופולרי. אך כדי לייחד את ביתם של בני הזוג הוחלט לייצר אצל אמן ברזל עלי בננות ענקיים מחוטי ברזל ולהתקינם על הקיר שנצבע בגוון וורוד רך.  הלקוח אמר לי אחרי ההתקנה: "העלים האלה מעלים לי חיוך על הפנים בכל פעם שאני נכנס הביתה". אין משפט שיותר מחמם את ליבי מזה.