מכוונים , תמרורי דרך בעיצוב פנים

למה אני מתכוונת במילה "מכוונים" ? כדי שעבודת התכנון והעיצוב תהיה נכונה ובנויה כמו שצריך ולא צעד קדימה שניים אחורה סקובידו – יש לייצר בשלב התכנון מכוונים שלפיהם אנו מנתבים את הפרויקט כולו.

המכוונים הם גבולות הגזרה, המטרה שאליה אנו רוצים להגיע. וקיימים סוגים שונים של מכוונים :

מכוון תקציב – תמיד יש את הרף הגבוה, הבינוני והנמוך – ההחלטה איפה אנחנו נמצאים בפרוייקט מסויים כבר עושה חצי מתהליכי בחירת הספקים והחנויות ואיתם נעבוד במהלך הפרוייקט. תסכימו איתי שפרוייקט שמכוון לתקציב נמוך – נלך לבחור מטבח באיקאה ולא דווקא במטבחי דקור או סמל
ופרויקט שמכוון לתקציב גבוה לא יכלול סיורים בחנויות ריהוט בדרום תל אביב.

מכוון סגנון עיצוב – מה אנחנו אוהבים. כל משפחה והאהבות שלה. כל אחת והחלום שלה. מינימליזם או עמוס. קריר או חמים. כפרי או מודרני. תעשייתי או רומנטי. לפי בחירת הסגנון נוכל ביתר קלות לבחור את החנויות בהן נחפש ריהוט, כלים ושאר חפצים לבית. 

מכוון פלטת צבעים – כאשר מראש אנחנו יודעים לאילו צבעים אנחנו מכוונים …כמה קל במהירות לסקור קטלוגים וחנויות ולראות אם יש לנו בהם את מה שאנחנו מחפשים. לצבע השפעה רגשית גבוהה וחשיבות עליונה. מעצב הפנים טרם ההחלטה יסקור בפניכם את שלל האפשרויות וביחד תתכווננו לפלטת הצבעים הרצויה והמתאימה לחלל הספציפי עליו מדברים (הצבעים בחדר הרחצה לא צריכים להיות זהים לאלו של חדר השינה או הסלון)

לקוחה אמרה לי לא מזמן שעצם העבודה עם מעצב פנים היא המכוון הגדול ביותר. מבחינתה עצם העובדה שהיה אדם נוסף שאינו מעורב רגשית בפרויקט והינו בעל כל הידע המקצועי, הרגיע אותה מאוד. הליווי הכמעט יומיומי והידיעה שיש עם מי להתייעץ בכל שלב ולשלב יצר אצלה איזו רשת בטחון רגשית חשובה ביותר.  ואני תמיד אומרת, בעיצומו של פרויקט הלקוח/ה הופכים להיות מהחברים הטובים ביותר עבודת העיצוב פנים כוללת הרבה שיחות אישיות, לעיתים המעצבת מוצאת עצמה מפשרת בעימותים בין בני הזוג או שותפים (במקרה של עסק). לכן כל כך חשוב לבחור מעצב/ת פנים שתרגישו בנוח איתם. מעבר לפן המקצועי.